Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до новин

Карантин навчанню не завада!

Офіційні публікації
06.04.2020

 

   Щоб уникнути поширення коронавірусної інфекції, в Україні закрили заклади освіти. Міністерство освіти та науки України рекомендувало педагогам організувати освітній процес із використанням технологій дистанційного навчання. Хоча дистанційні технології і створюють великі можливості для подальшого впровадження в освіті, проте для вчителів, батьків і дітей це стало справжнім викликом. Карантин не залишив вчителям вибору – ми маємо терміново підвищувати свою кваліфікацію і опановувати цифрову грамотність для дистанційного навчання наших учнів. Батькам слід налаштуватися на те, що треба організувати самостійне навчання дитини, а не зробити завдання за неї. Учням зрозуміти, що велику частину часу вони проводять в самостійному освоєнні матеріалу. Для цього необхідні концентрація уваги, наполегливість, бажання вчитися.

    Вчителі Музиківського ліцею роблять усе можливе, щоб карантин не вплинув на процес навчання і діти засвоїли програму шляхом використання технологій дистанційного навчання з урахуванням саме матеріально-технічних можливостей дітей. На порталі «NZ.UA» в програмі КУРС:Школа, це – публічний сайт для всіх учасників освітнього процесу ліцею, були створені електронні класні журнали, де вчителі виставляють оцінки та задають домашні завдання. Усі завдання завантажуються відповідно до розкладу занять. Кожен учитель сам обирає доступну дітям і батькам форму дистанційного навчання: розміщує матеріали у вайбер-групах, блогах, через електронну пошту, дає посилання на навчальні ресурси. Дистанційне навчання з більшості предметів організовано засобами середовища

Google Classroom, там вчителі публікують навчальні матеріали, дають завдання учням та спілкуються з ними. Учні можуть коментувати відповіді, бачити всі потрібні посилання та свої оцінки. Також вчителі активно використовують канали на YouTube для перегляду відеопрезентацій, відеоуроків, прослуховування аудіозаписів та освітні платформи Learningapps.org., Learning.ua., як готові системи інтерактивних вправ із різних предметів. Вчаться використовувати хмарну платформу Zoom для проведення відеоконференцій.

   Щоб зробити освітній процес цікавим, вчителі англійської мови використовують платформи Kahoot, Quzizz, які дають змогу створювати інтерактивні навчальні ігри. Такі ігрові форми роботи застосовуються для перевірки знань учнів. Участь в іграх, створених за допомогою цих сервісів, сприяє спілкуванню та співпраці у колективі, підвищує рівень обізнаності в інформаційно-комунікаційних технологіях, стимулює критичне мислення. За допомогою онлайн-сервісу Quizlet створюються флеш-картки та навчальні ігри для різних категорій. Зручним та багатофункціональним для контролю й перевірки знань учнів з різних тем є освітній сайт «На Урок», де вчителі можуть проконтролювати

хід виконання тесту кожним учнем.

    Слід зазначити, що великою проблемою є те, що не у всіх дітей є телефони із підключенням до швидкісного Інтернету, а у більшості дітей – це зв’язок через телефони їх  батьків. Тому організувати заняття по Skype для всіх учнів класу неможливо. Школярів, у яких немає змоги користуватись інтернет-зв’язком, вчителі-предметники забезпечують роздатковим матеріалом. Класні керівники, вчителі постійно здійснюють зв’язок з учнями по телефону, через Viber, групу «Музиківський ліцей» у Facebook.

   Ми розуміємо, що учні 11 класу вже націлені на результат. У випускників є чудова нагода підготуватися до ЗНО, опрацьовуючи на карантині ті предмети, які вони вибрали для складання. У пригоді стануть онлайн-курси, які готують старшокласників до ЗНО - це Prometheus, EdEra, ILearn. А також учням, які не мають підключення до Інтернету, можна скористатися форматом телеуроків та лекцій з української мови і літератури, біології, математики та історії України, які із 17 березня транслюються на ТК «РАДА».

   Але в таких умовах, не тільки діти вчаться, а й вчителі. Розвитку професійних компетентностей педагога сприяє участь у вебінарах, семінарах на сайтах «Всеосвіта», «На урок», «EdEra», «Prometheus» щодо використання в освітньому процесі технологій дистанційного навчання. Думаємо, що онлайн-інструменти і сервіси будуть актуальними й після карантину, так як відкривають нові можливості для розвитку дистанційної освіти в Україні.

     Сьогодні популярно говорити про «трикутник партнерства»: діти, вчителі, батьки. Дійсно, без участі всіх трьох сторін освітній процес вдома не налагодиш.

   Шановні батьки, не очікуйте від вашої дитини великих успіхів у навчанні у цей час. Головне, необхідно правильно організувати робочий день, контролювати дотримання режиму дня.

     Ну і звісно, варто підтримати дитину. Карантин – гарна нагода побути разом і нарешті зробити те, що давно планували. Він закінчиться, а відношення, почуття і підтримка залишаться назавжди.

Н.М. Компаніченко, заступник директора

2024 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше